Organizace zabývající se problematikou žáků s OMJ
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy:
Národní institut pro další vzdělávání (NIDV) připravuje nové formy podpory pro žáky-cizince po jejich nástupu do základního vzdělávání v ČR.
Informace ke vzdělávání dětí a žáků – cizinců a osob, které pobývaly dlouhodobě v zahraničí
Krajská centra podpory pro vzdělávání dětí a žáků-cizinců
Národní institut pro další vzdělávání a jím zřízená krajská centra podpory poskytují podporu pedagogickým pracovníkům, kteří pracují s dětmi, žáky-cizinci v mateřských, základních a středních školách.
Národní institut pro další vzdělávání a jím zřízená krajská centra podpory poskytují podporu pedagogickým pracovníkům, kteří pracují s dětmi, žáky-cizinci v mateřských, základních a středních školách.
Čeština jako cílový jazyk I a II
MŠMT doporučuje k využití pedagogickým pracovníkům na základních školách a lektorům češtiny jako cizího jazyka následující dvě publikace: Čeština jako cílový jazyk I. – Metodika pro výuku dětí do 15 let a Čeština jako cílový jazyk II - Metodika pro výuku dospělých osob.
Doporučené učebnice pro výuku dětí a žáků-cizinců od předškolního věku po základní a střední školy.
MŠMT zpracovalo abecední seznam doporučených učebnic a dalších materiálů pro výuku pro výuku žáků-cizinců s krátkými anotacemi, které jsou uvedeny pouze tehdy, mají-li upozornit na nějaký zajímavý či důležitý aspekt učebnice nebo materiálu. Úroveň podle Společného evropského referenčního rámce (SERR) je uvedena tehdy, když ji sám autor definuje.
Metodika práce s žáky-cizinci na základních školách
MŠMT nabízí k využití při výuce žáků-cizinců v základních školách odbornou metodickou příručku, zpracovanou odbornicemi v této oblasti J. Šindelářovou a S. Škodovou.
Další organizace:
Další organizace:
- Národní ústav pro vzdělávání, Metodický portál RVP.CZ
- Národní institut dalšího vzdělávání
- META, o.p.s.
Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, z. s. (AUČCJ)
- cyklus seminářů zaměřených na jazykové a sociokulturní aspekty při výuce zahraničních studentů.
- cyklus přednášek zabývajících se jazykovou politikou i všeobecnými lingvistickými problémy
- workshopy (praktické ukázky výuky a metodických postupů).
- prezentace nových učebních materiálů.
Zdroje: